Kadra


Dyrektor Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, język polski

mgr Anna Mieszkian

 

Moje zamiłowanie do literatury i języka polskiego narodziło się w czasach, kiedy byłam dzieckiem. W Szkole Podstawowej. Dzięki świetnej polonistce, która była dla mnie inspiracją. Już wtedy chciałam być nauczycielką. Chciałam być taką polonistką i takim człowiekiem.

W zgodzie z tą zasadą uważam, że ważne dla mnie jako nauczyciela jest nie tylko to, co przekazuję, jak przekazuję, ale też kim jestem i co mogę dać młodym ludziom z siebie.

Dlatego chcę się dzielić z młodym pokoleniem swoim zamiłowaniem do literatury, doświadczeniem życiowym, wiarą w ludzi, umiejętnością akceptowania świata i odwagą do dojrzałego życia.

Skończyłam filologię polską ze specjalizacją pedagogiczną i filmoznawczą na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Po raz pierwszy w rolę przewodnika dla dzieci wcieliłam się w pracy w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Koninie. We współpracy z Biurem Turystyki Kwalifikowanej „Traper” realizowałam się jako opiekun i pilot wycieczek jedno i kilkudniowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Po studiach prowadziłam firmę. Przygotowywałam młodzież do matury w ramach projektu „Pracownia Przedmaturalna” oraz dzieci w zakresie indywidualnego nauczania języka polskiego. Pracę polonistki w Szkole i Gimnazjum „Sapere Aude” traktuję jako wyzwanie i spełnienie.

Prywatnie jestem szczęśliwą żoną, mamą Ingi i Kaliny. Miłośniczką literatury dla dzieci. Interesuję się psychologią. Relaksuję się na łonie rodziny, natury, przy muzyce i w podróży.

 

Wicedyrektor Gimnazjum, wychowawczyni klasy 2, matematyka

mgr Agnieszka Pędzich

 

Bardzo lubię matematykę – w szkole i w życiu. Lubię uczyć innych, ale sama też lubię uczyć się nowych rzeczy.

 

Ukończyłam Liceum Pedagogiczne w Szczytnie, a potem studia magisterskie na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (zakończone specjalizacją nauczyciela matematyki). Dodatkowo skończyłam podyplomowe studia w Szkole Głównej Handlowej na kierunku Marketingu i Strategii Marketingowych.

Moje doświadczenie zawodowe zgodne jest z wykształceniem jakie posiadam – jestem nauczycielem matematyki oraz specjalistą badań rynkowych i społecznych.

Matematyki uczyłam w Zespole Szkół Elektronicznych im. Marcina Kasprzaka w Warszawie. Byłam tam wychowawcą jednej z klas technikum, uczyłam m.in. w klasach maturalnych, prowadziłam również zajęcia wyrównawcze. Poza szkołą, w trybie indywidualnym przygotowywałam do egzaminów gimnazjalnych i maturalnych. Udzielałam także korepetycji studentom szkół wyższych.

Matematyka – a zwłaszcza statystyka była moim codziennym narzędziem pracy w branży marketingowej. Pracowałam w firmach badawczych: Ipsos, GfK Polonia. Dzięki temu potrafię pokazać matematykę w ciekawej formie i na życiowych przykładach.

Swoim uczniom zapewniam:

  • spotkanie z matematyką w przystępnej i zrozumiałej formie
  • aktywizujące metody nauczania, wykorzystywanie programów komputerowych
  • nauczanie ukierunkowane na indywidualizację
  • pracę zespołową
  • rzetelne przygotowanie do egzaminów
  • szacunek oraz przyjazną, motywującą atmosferę na zajęciach
  • wszystkim chętnym przygotowanie do udziału w konkursach i olimpiadach matematycznych.

 

Prywatnie jestem mamą małego Stefana i Michaliny, certyfikowanym płetwonurkiem, miłośniczką salsy. Najlepszym odpoczynkiem jest dla mnie czas spędzony z najbliższymi. Chętnie spędzam go pośród mazurskich lasów i jezior.

 

Wychowawca klasy 3, Matematyka

mgr Tomasz Kaczmarczyk

 

 

 

Język angielski - poziom 3, język niemiecki

mgr Agata Malczyk

 

Języka angielskiego uczę się od ponad 14 lat. Ukończyłam Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego przy Uniwersytecie Warszawskim z dodatkową specjalnością nauczania języka niemieckiego. Obecnie kończę studia magisterskie ze specjalnością: tłumaczenie i nauczanie, także na Uniwersytecie Warszawskim. Ciągle pogłębiam swoją wiedzę obserwując anglosaskie media, czytając literaturę, oglądając filmy oraz słuchając muzyki. Staram się moją pasją zarażać uczniów, pokazać, że znajomość języka otwiera im drzwi do wielu nowych możliwości i daje sposobność spojrzenia na świat z innej perspektywy.

Moim głównym celem jest zbudowanie takich podstaw językowych i rozbudzenie takiej pewności siebie i motywacji, żeby obcowanie z językiem stało się dla młodych ludzi przyjemnością. Cenię systematyczną, sumienną pracę i usiłuję kłaść zrównoważony nacisk na rozwijanie wszystkich umiejętności językowych, czyli mówienia, słuchania, czytania i pisania, jak również znajomości słownictwa i gramatyki.

Posiadam doświadczenie pracy w prawie wszystkich grupach językowych: od uczniów szkoły podstawowej po dorosłych (L.O. w Nowym Dworze Mazowieckim, Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Kazuniu Polskim, projekt europejski „Kształcenie zawodowe atrakcyjne dla młodzieży i dorosłych” w Zespole Niepublicznych Szkół i Placówek Oświatowych w Nowym Dworze Mazowieckim, kurs językowy w Anglii z uczniami Salezjańskiego Gimnazjum im. Jana Bosko w Legionowie oraz korepetycje) – mam zatem świadomość jak ważne jest uwzględnianie indywidualnych potrzeb uczniów. Jestem osobą rzetelną, spokojną opanowaną i otwartą – Mam nadzieję na dobrą i wytrwałą współpracę z moimi uczniami.

 

Prywatnie jestem melomanką – chyba łatwiej wymienić gatunki, których nie lubię, ale moje najulubieńsze to jazz i blues. Śpiewam w chórze kościelnym w Nowym Dworze Mazowieckim.

Jestem też molem książkowym – dzień bez czytania, to dzień stracony. Poza tym lubię od czasu do czasu obejrzeć dobry film. Najlepiej odpoczywam podczas długich spacerów wśród zieleni.

 

Język angielski - poziom 2

mgr Katarzyna Domańska

 

Ukończyłam filologię angielską i polską. Obroniłam również dyplom z pedagogiki przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej. Interesuję się literaturą, psychologią, kulturą krajów anglosaskich i nowoczesnymi technologiami. Moja kariera zawodowa związana jest z nauczaniem. Praca w edukacji to moja największa pasja. Wymaga kreatywności, odporności na stres, otwartości, ale też dyscypliny. Nauczyciel powinien nie tylko przekazywać wiedzę, ale wskazywać młodzieży drogę, pokazywać jak ważne we współczesnym świecie są wartości, szacunek do innych, a także tolerancja. Mnie udaje się realizować te założenia, dlatego uważam, że nauczanie to powołanie. W swojej pracy stosuję różne metody i techniki nauczania. Uczniowie czynnie biorą udział w zajęciach, angażuję ich do pracy poprzez wystąpienia publiczne, uczą się działać w zespole, prowokuję dyskusje i poznaję ich zainteresowania. Najważniejsze, by rozwijać najlepszych i pomagać słabszym.

 

Język angielski - poziom 1

mgr Małgorzata Brodacka

 

W języku angielskim "zakochałam się" dawno temu, w wieku wczesno-nastoletnim, ale angielski jako "pomysł na życie" pojawił się dopiero w czasie studiów na Akademii Sztuk Pięknych, kiedy zaczęłam udzielać prywatnych korepetycji. Wtedy odkryłam, że moja nowa pasja, czyli dzielenie się z innymi moim entuzjazmem do posługiwania się językiem angielskim, przewyższa pasję studiowania tajników wielkiej sztuki, i że więcej satysfakcji daje mi kontakt i praca z "żywymi ludźmi" niż z "martwymi dziełami sztuki". Ukończyłam Akademię Sztuk Pięknych (wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki), ale wiedziałam już, że moim powołaniem jest praca nauczyciela języka angielskiego.

W latach 1995-2013 pracowałam w Społecznej Szkole Podstawowej nr 35 (w Jabłonnie, a potem w Legionowie), jednocześnie zdobywając stopniowo dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, m.in.:

 

  • zdany egzamin CAE (Certifitate in Advanced English),
  • pomagisterski Kurs Kwalifikacyjny Pedagogiczno-Metodyczny dla nauczycieli języka angielskiego,
  • dodatkowe kursy językowe i metodyczne w kraju i za granicą, w tym kurs na Malcie w ramach programu COMENIUS o nowoczesnym wykorzystaniu narzędzi technologii informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się.

 

Mam doświadczenie w pracy ze wszystkimi grupami wiekowymi - uczyłam między innymi:

  • w szkole językowej SAP w Legionowie, grupy od 6-latków do dorosłych (9 lat),
  • w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, grupę studentów zaocznych (5 lat),
  • na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Legionowie (2 lata).

Moje zamiłowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą wykorzystuję również w czasie wakacji - od końca lat 80-tych niemal co roku uczestniczę w licznych obozach, koloniach, zimowiskach, a także wyjazdach integracyjnych z dziećmi i młodzieżą "trudną", z których wiele sama organizowałam. Od roku 2006 jestem związana z firmą Hamak-tur jako opiekun dzieci i młodzieży na koloniach i obozach (często również prowadzę wakacyjne zajęcia języka angielskiego).

Moje hobby i pasje to - poza angielskim i sztuką - przyroda i ekologia (zwłaszcza ptaki i wszelkie inne zwierzęta, kwiaty, praca w ogrodzie), a także gitara i śpiew.
Jestem osobą aktywną, entuzjastycznie nastawioną do tego, co robię, kreatywną - ale jednocześnie wymagającą od siebie i innych. I dokładną we wszystkich szczegółach.
Moje motto: "Jeśli coś masz zrobić, zrób to najlepiej, jak potrafisz - i ciesz się tym, co robisz!"

 

Język angielski - native speaker

Mark Gemmell

 

I am 32 years old and come from Newcastle Upon Tyne which is in the North East of England. I am a Native Speaker of the English Language and have the benefit of having lived in different cities across England as I am fully aware of the different dialects and slang used today. I feel it is very important when teaching people English that the accent and pronunciation is correct. When these two area's have been accomplished then its all about using Phrasel Verbs and Idioms as this is the everyday spoken language used when speaking with friends, watching TV or reading a newspaper.

While studying at The Emmanuel College in Newcastle I obtained 9 GCSE's and a GNVQ in Advanced Business Studies. Once I had completed my schooling I decided to further my education at New College Durham where I studied for an HND in Personnel Management. I decided to opt for this specialised subject as both my parents worked in Human Resources and I wanted to at the time, follow in their footsteps. However when I was offered my first job in Primark which is a highly successful clothing retailer in England, Scotland, Ireland and now Western Europe I discovered that I had a passion for fast paced fashion.

My first job was as a Retail Operative which I did for a few years in Newcastle before I decided I was ready to make the next step in my career. I moved to London where I had earned a promotion and stayed there for 4 years to learn my trade. After I had paid my dues plus being only 24 and a little homesick I decided to return to Newcastle where I was promoted to a Department Manager. Being back home only spurred me on and made me more ambitious to succeed with the company. I was offered the chance to return to London as a Senior Manager in one of their busiest stores. This proved to be a good move as after 6 months my efforts were rewarded with a transfer to the new Flagship store in the famous Oxford Street. The opening of this store can actually be seen on You Tube where thousands of shoppers caused a near riot while trying to enter the store in search of a bargain.

After working there for 5 months I met my wife-to-be Izabela who had just transfered from the Manchester store. We hit it off immediatly and after 7 months of seeing each other and working together we decided that London wasn't for us and we made the move to Liverpool. This proved to be an excellent choice of city. The Scousers (people from Liverpool) are exactly like the Geordies (people from Newcastle) and I settled in straight away as it felt like home from home to me. I was offered a job in River Island as a Commercial Manager and my wife moved to Zara. After a year and a half of enjoying our new life together we found out my wife was pregnant with our daughter Gabriela. We married in Poland in 2010 and had a once in a life time holiday in the Maldives which was amazing.

After the excitement of the wedding and the honeymoon had passed I felt I had made a mistake in joining River Island as I wasn't enjoying it anymore. As I had left Primark on excellent terms I was offered a return and was welcomed back to the company with open arms. I was now a much more efficient and disciplined manager having gained extra experience in a different environment. In 2011 we had our daughter and made the decision to move to Poland. Before Leaving for Poland I obtained a UK TEFL (Teaching English as a Foreign Language) Qualification as I wanted to try teaching as there isn't many Native Englishmen in Poland.

Since being in Poland I have worked in 3 Private/Public schools of various age groups and standards on a 5 week voluntary basis to observe and assist with the English lessons. This opened my eyes as to what and how the English language is being taught to the students. It also helped me to develop and fine tune my own teaching style.

Interests;

I am very interested in Polish traditions and its culture, especially the food as I am a very keen cook. With having lots of friends and my wifes family scattered across Poland its always interesting for me to see the differences in cuisine and the different preperation of the dishes. We get to 'kill 2 birds with 1 stone' as the phrase goes by travelling around Poland, seeing our friends and family as well as sampling new and exciting dishes.

With living in Pomiechówek we are very close to Modlin and its Fortress which is a very historical and important place not only in Poland but Europe too. I have visited the fortress on numerous occasions, most recently to the new resturant Borodino in which tunnels were found while digging the foundations. I would highly recommend seeing this especially if you can get a member of staff to give you a guided tour. Legend has it that the tunnels stretch all of the way from Modlin to the Fortress in Warsaw!

I am passionate about football. I love playing and watching it. My team is Newcastle United which was founded in 1892 and is steeped in tradition. My Dad took me to my first match when I was 5 and from then on I was hooked. In the North East football is more like a religion than a sport. From 1992 for over 10 years I had a season ticket and went to every home game with my Dad and when I was able to, I used to go to the away matches with my friends. I have very fond memories of these times which I will treasure forever. Now since I am living in Poland I watch every game I can on Canal+.

I would class myself as a family man as I enjoy spending as much time as I can with my wife and daughter. The main plus point of me being here in Poland is that I have been able to have a more active role in my daughters up-bringing which is something I wouldn't of been able to do in England due to the demands of my job where I was required to work 12 hours a day and sometimes 6 days a week.

 

Wicedyrektor Szkoły Podstawowej, język hiszpański, język francuski

mgr Patrycja Świtka

 

“Vale más saber alguna cosa de todo, que saberlo todo de una sola cosa.”

"Il est bien plus beau de savoir quelque chose de tout, que de savoir tout d'une chose."

“Lepiej jest wiedzieć coś na każdy temat, aniżeli wszystko na temat jednej rzeczy.”

(Blaise Pascal)

Nazywam się Patrycja Świtka, filolog z wykształcenia i zamiłowania.

Kilkanaście lat temu ukończyłam Filologię Romańską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Pierwsze spotkanie z językiem francuskim nastąpiło dopiero w szkole średniej. Na moje szczęście (i wielu innych absolwentów mojego liceum) miałam nadzwyczajną romanistkę, Tereskę Buczek, która po dwóch latach przełamała mój opór i zachęciła mnie do uczestnictwa w Ogólnopolskim Konkursie Prozy i Poezji Frankofońskiej. Wygrywane dzięki pani Teresce kolejne etapy Konkursu, pomogły rozwinąć moją fascynację literaturą francuską.

Moja klasa humanistyczna miała „przypisane” (z racji specjalności) trzy języki obce: łacinę, rosyjski oraz francuski, dzięki czemu w wieku 15 lat poznawałam języki Seneki, Tołstoja i Monteskiusza.

Duża ilość godzin lekcyjnych, organizowane wyjazdy zagraniczne oraz wymiany międzynarodowe, pozwoliły mi w krótkim czasie posługiwać się oboma językami nowożytnymi w stopniu dobrym. Jednak w tamtym czasie nie wiązałam swojej przyszłości z ich nauczaniem. „Filologiczna” matura miała być ostatnim poważnym egzaminem językowym w moim życiu. Jednak Los podjął decyzję za mnie.

Wieloletnie marzenie o nauce w Szkole Teatralnej zniweczył niezdany egzamin do PWST w Warszawie. Wyraźnie zniechęcona, zmieniłam obszar zainteresowań. Zwróciłam się w stronę filologii: polskiej i romańskiej. Jednak duża ilość zajęć na romanistyce zmusiła mnie do rezygnacji ze studiów polonistycznych.

Na KUL-u wybrałam specjalizację hiszpańską pedagogiczną; od pierwszego roku miałam wiele godzin języka hiszpańskiego tygodniowo z lektorami z Ameryki Południowej i Hiszpanii. Po roku studiów mogłam swobodnie komunikować się po francusku, a co bardziej zdumiewające, również po hiszpańsku.

Na studiach uświadomiłam sobie jak ogromną satysfakcję daje mi poznawanie tych języków i rozmaitych aspektów kultury każdego z nich. Do dzisiaj uważam, że człowiek władający językiem obcym powinien nie tylko formułować poprawne gramatycznie zdania, ale przede wszystkim wyrażać w tym języku swoje myśli i opinie na temat otaczającego go Świata. Dlatego tak wiele czasu na moich zajęciach zajmuje czynna komunikacja (słuchanie - mówienie) oraz poznawanie elementów społeczno-kulturowych nauczanego przeze mnie obszaru językowego. Dodatkowo pierwsze praktyki pedagogiczne przeprowadzane w lubelskich szkołach, pokazały mi jak fascynujący może być zawód nauczyciela, odziedziczony chyba w genach po Rodzicach.

Chcąc maksymalnie wykorzystać czas spędzony w klasie oraz wiedząc jak ważna w procesie poznawczym jest motywacja, staram się w rozmaity sposób uatrakcyjnić moje zajęcia, wykorzystując gry słowne, filmy oraz piosenki, organizując inscenizacje teatralne – w pracy pedagoga bardzo przydaje się moje młodzieńcza miłość do teatru. Uwielbiam pracować z ludźmi, słuchać wątpliwości i wspólnie je wyjaśniać.

Oprócz języków moją fascynacją jest kino, jazz, literatura faktu oraz szeroko rozumiana antropologia kultury. Wolne chwile najchętniej spędzam z Mężem Robertem i pięcioletnią Julą, zwiedzając, śpiewając, pływając. Kocham książki, espresso macchiato, czarne koty, deszcz i wiatr.

Uwielbiam obcować z Mądrymi Ludźmi. Uczyć się od Nich. Od tych Starszych i tych Młodszych.

Każdego dnia staram się podsycać w sobie Ciekawość Dziecka i nieustannie zadaję mnóstwo pytań, sobie i Innym.

Zapraszam do wspólnego odkrywania fascynujących kultur: romańskiej, iberyjskiej i latynoskiej.

 

Historia, WOS

mgr Robert Fallaszek

 

Urodziłem się w Bydgoszczy – Fordonie, w malowniczej miejscowości, gdzie Brda wpada do Wisły. Historię w zakresie specjalności nauczycielskiej, ukończyłem na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Po studiach w 2005 wyemigrowałem do Irlandii Północnej, w celach zarobkowych i edukacyjnych. Tam to zapisałem się do Southern Regional College w Portadown / Lurgan, gdzie przez kilka lat zgłębiałem język angielski. Przez ostatnie 6 lat pracowałem w przemyśle farmaceutycznym w Almac - Craigavon.
W 2013 roku powróciłem do Ojczyzny z zamiarem zajęcia się pracą dydaktyczną na obszarze woj. mazowieckiego. W międzyczasie ukończyłem studia podyplomowe w Wyższej Szkole im. Pawła Włodkowica w Płocku w zakresie pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej. Spektrum moich zawodowych zainteresowań obejmuje uczniów wybitnie uzdolnionych, jak i osoby mające poważne problemy z przyswajaniem wiedzy. Generalnie w mojej pracy stawiam na indywidualne podejście do każdego ucznia, jego poznanie i metody aktywizujące. Na moich zajęciach dużą wagę przywiązuję również do wdrażania elementów j. angielskiego oraz werbalną komunikację w tym języku, w kontekście wykładanego przedmiotu.
Posiadam także kwalifikacje do nauczania WOS –u.
Moje hobby to podróże, głównie po obszarze Europy i Azji Zachodniej. W ich trakcie staram się zgłębiać dzieje danego państwa, miasta, doświadczać piękna zachowanych zabytków, jak i odkrywać lokalne tradycje. Ponadto pasjonuję się archeologią, antropologią kulturową, sztuką starożytną i od niedawna psycholingwistyką j. angielskiego.
Obecnie studiuję filologię angielską w Wyższej Szkole Współpracy Międzynarodowej i Regionalnej im. Zygmunta Glogera w Wołominie.
Jestem osobą spokojną, analityczną i zrównoważoną. Zawsze otwartą na drugiego człowieka.
Mam nadzieję, że moje wykształcenie i pasje pomogą rozwijać intelekt, wrażliwość estetyczną oraz trwale pogłębią wiedzę każdego Ucznia w przedmiocie, którego nauczam. 

 

Język polski, etyka

mgr Beata Majewska

 

 

Geografia

mgr Katarzyna Średnicka

 

Jestem nauczycielem geografii, w której zakochałam się jeszcze w liceum. Po ukończeniu szkoły postanowiłam kontynuować swoją pasję na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. To, co dały mi pięcioletnie studia to przede wszystkim geograficzne spojrzenie na otaczający mnie świat oraz rozumienie istniejących w niej zależności. Oprócz konkretnej wiedzy staram się przekazać moim uczniom tę pasję, którą sama posiadam. Do nauczania dzieci i młodzieży podchodzę z zaangażowaniem oraz cierpliwością.
Poza geografią interesują mnie również podróże, kultura Japonii oraz powieściopisarstwo (w szczególności tyczy się to literatury fantastycznej). Jeszcze w trakcie studiów udało mi się odbyć trwającą ponad miesiąc podróż mojego życia przez czternaście państw Europy, co było jednym z moich marzeń. 

 

Biologia

mgr Marta Czubak

 

Jestem absolwentką Wydziału Biologii na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim w Olsztynie. Ukończyłam także studia podyplomowe w zakresie nauczania Przyrody, kurs pedagogiczny oraz wiele szkoleń i warsztatów, które doskonalą mój warsztat pracy. W szkole pracuję od sześciu lat, nauczam zarówno biologii jak i przyrody.
Praca ta sprawia mi ogromną radość i daje wiele satysfakcji. Na lekcjach stosuje wiele metod, które aktywizują uczniów, zachęcam do obserwowania otaczającego nas świata, prowadzenia zdrowego trybu życia. Przyrodą interesowałam się od zawsze i dlatego też robię wszystko aby zainteresować tą dziedziną moich uczniów.
Prywatnie lubię podróże, spacery, eksperymenty w kuchni i dobrą książkę. 

 

Chemia, przyroda

mgr Michał Szwugier

 

Jestem absolwentem studiów biologicznych na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie. Posiadam kwalifikacje do nauczania biologii, chemii oraz przyrody.
Aktualnie zajmuję się nauczaniem przyrody w Szkole Podstawowej oraz pomagam zrozumieć "ciekawy świat" chemii w Gimnazjum. Jestem założycielem i opiekunem koła chemicznego "Młody chemik", na którym razem z uczniami pracujemy nad wykonywaniem ciekawych, ale nie zawsze wybuchowych doświadczeń.
Praca nauczyciela sprawia mi ogromną satysfakcję, podczas swojej nauki spotkałem wielu wspaniałych pedagogów, od których wiele się nauczyłem. Z największym sentymentem wspominam swoją pierwszą wychowawczynię Panią Alinę Kopacz –Mrozowską. To dzięki niej postanowiłem wychowywać i uczyć z pełnym zamiłowaniem, i szacunkiem do tego zawodu.
Aktualnie poza pracą w Szkole Sapere Aude wykonuję zawód farmaceuty w jednej z warszawskich aptek. Czas wolny spędzam w gronie rodziny oraz swoich przyjaciół. Lubię się relaksować przy muzyce i filiżance dobrej kawy. Uwielbiam podróżować i odkrywać coraz to piękniejsze zakątki Polski. Na co dzień jestem osobą pogodną , która kieruje się mottem życiowym : "Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali".

 

Fizyka

mgr Olga Bolszo

 

Jestem absolwentką Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Ukończyłam także kurs pedagogiczny i studia podyplomowe na Uniwersytecie w Nottingham.
Jakiś czas pracowałam w instytucie naukowym, wybrałam jednak pracę w szkole. Od 6 lat uczę młodzież fizyki. Praca ta sprawia mi ogromną radość i daje wiele satysfakcji. Próbuję pokazać uczniom jak ciekawy jest świat opisywany przez fizykę.
Prywatnie jestem mamą Marka, Gosi i Piotrusia. Wolny czas spędzam z rodziną, lubię też dobrą książkę i kino.

 

 

Informatyka

mgr Izabela Grochowska 

 

 

 

Plastyka, zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne

mgr Angelika Kołodziej

 

 

Wychowawca klasy 1, WF

mgr Paweł Jaśkiewicz

 

Jestem nauczycielem WF i aktywnym sportowcem.

 Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie o specjalności Wychowanie Fizyczne z przygotowaniem pedagogicznym. Pracę magisterską „Analiza poziomu wydolności i sprawności fizycznej dzieci w wieku szkolnym trenujących pływanie, na tle grupy kontrolnej” pisałem pod kierunkiem doc. dr Zdzisław Szwarca. Swoje kwalifikacje podnosiłem uczestnicząc w różnych formach kształcenia (szkolenia, warsztaty, kursy). Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłem na praktykach w Szkole Podstawowej nr 342 z oddziałami integracyjnymi, Gimnazjum nr 123 przy ul. Strumykowej 21, oraz Zespole Szkół nr 55 w Warszawie.

Prowadziłem zajęcia sportowe w szkółce piłkarskiej z maluchami 5-7 letnimi, jak również na basenach warszawskich jako instruktor pływania.

Jestem ratownikiem WOPR, trenerem pływania klasy II oraz instruktorem sportu pływania i piłki nożnej.

Jestem zwolennikiem i propagatorem aktywnego trybu życia. Jako trener i instruktor uważam, że sport wspaniale rozwija ciało i umysł, a różnorodne formy ruchu i aktywności, w tym zabawa i rekreacja wpływają znacząco na poprawę koordynacji i zdolności organizmu.

Zajęcia WF-u mają za zadanie kształtować prawidłowy rozwój fizyczny, nauczyć dzieci zasad fair play i wzajemnej współpracy.

W wolnych chwilach lubię pooglądać dobry film, wybrać się na wycieczkę rowerową, zajmuję się także gotowaniem – cenię sobie zdrową kuchnię.

 

Religia

mgr Barbara Chojnacka

 

Jestem absolwentką Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończyłam Teologię Ogólną o specjalizacji Religiologia. Posiadam kwalifikacje do nauczania religii. Skończyłam również studia podyplomowe na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego o kierunku Edukacja Początkowa i Terapia Pedagogiczna Dzieci ze Specyficznymi Trudnościami w Uczeniu się / Edukacja dzieci w wieku 3-9 lat/.

Swoją przygodę z nauczaniem rozpoczęłam jako nauczyciel klasy „0” w przedszkolu i od tego momentu wiem, że praca z dziećmi i młodzieżą jest tym w czym czuję się najlepiej i w czym spełniam się zawodowo. W międzyczasie cały czas podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w różnych szkoleniach i kursach. Ponieważ jestem osobą otwartą, komunikatywną i lubiącą nowe wyzwania, staram się stworzyć takie warunki, aby dzieci z radością rozpoczynały naukę, a każda kolejna lekcja była dla nich przygodą pełną niespodzianek.
Prywatnie jestem szczęśliwą mężatką i mamą dwójki kochanych urwisów: Serafina i Nadii. Wolny czas spędzam w gronie najbliższych. Uwielbiam teatr, książki oraz grę na gitarze – jestem absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia.

 

Psycholog

mgr Anna Doroszenko

 

Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Pół roku później odbyłam kilkutygodniowy kwalifikacyjny kurs pedagogiczny, by móc pracować z dziećmi w szkole.
Swoją pierwszą pracę w zawodzie rozpoczęłam w Szkole Podstawowej nr 231 w Warszawie.
Od kilku lat współpracuję z firmami badawczymi, realizującymi projekty w placówkach oświatowych, na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych. Dzięki temu miałam/mam możliwość pracy w wielu szkołach, głównie na terenie województwa mazowieckiego, ale także w innych województwach.
Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach i kursach.
Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi wiele satysfakcji. Prowadzę warsztaty twórczości oraz zajęcia wspomagające rozwój społeczno-emocjonalny. Zajmuję się poradnictwem oraz wsparciem psychologicznym dla uczniów i ich rodzin.
Relaksuję się obrabiając fotografie w Photoshopie. Lubię czytać książki o wspinaczce wysokogórskiej. Marzy mi się trekking pod Everestem. Jestem mamą 7-letniego Kuby.